Sebességváltó diagnosztika
Az elektronikus vezérlőegységek elterjedése miatt diagnosztika nélkül egyes járműveknél műszakilag reménytelen bármilyen beavatkozás. A költséghatékony járműjavítással kapcsolatos üzleti döntés meghozatalának nélkülözhetetlen eszköze a számítógépes / műszeres diagnosztika.
A diagnosztikai vizsgálat történhet a kapcsolatfelvételkor egyeztetett helyszínen, vagy amennyiben a jármű mozgás-, vagy vontatásképes a szerviz műhelyünkben.
Alkalmazásával
- lokalizálható a probléma forrása
- megelőzhetők a szükségtelen beavatkozások
- kiszűrhető a helytelen üzemeltetési gyakorlat
- alacsony szolgáltatási díj ellenében megbízható információt lehet szolgáltatni a jármű és a sebességváltó pillanatnyi állapotáról
A WABCO szakértelmének köszönhetően a világon egyedülálló több márkához kifejlesztett haszonjármű diagnosztikai rendszerrel egy átfogó, hatékony innovatív megoldást sikerült integrálni szolgáltatási folyamatainkba. Az általunk alkalmazott W.Easy Complette Premium rendszer frissítései széles gyártói spektrumban (DAF, MAN, MERCEDES, VOLVO, SCANIA, RENAULT, IVECO, stb.) biztosítják a haszonjármű-technika fejlődésének naprakész követését.
A szerviz kollegáink kiválasztják a jármű típusának, évjáratának megfelelő csatlakozót (ezért fontos a típus és évjárat ismeret), létrehozzák a szükséges hardver konfigurációt.
A sebességváltó diagnosztika a következő funkciók vizsgálatát tartalmazza:
- aktuális járműállapot teljes áttekintése az összes vezérlő egységeken keresztül,
- alapbeállítás teszt, mint a gázpedál, nyomásérzékelők, üzemanyag vezeték feltöltés, kompresszió, kuplunghitelesítés, szerviz paraméterek és reset,
- működtető teszt, mint kipufogógáz visszavezetés bekapcsolás, AdBlue tartály feltöltési szint, armatúra vezérlés, Bypass-fojtószelep, nyomástartály töltő szelep, ECO tartomány, meghajtás vezérlés, ellenőrző lámpa vezérlés, motor fordulatszám, menetsebesség, kompresszor kuplung ki-be, stb,
- hajtáslánc, mint (sebességváltó, kuplungrendszer, retarder, terhelésadó, fék, gáz jeladó, stb.)
A jármű elektronikai rendszere az üzemeltetés során fellépő rendellenességeket hibakódok formájában tárolja. A funkció vizsgálat egyik célja, hogy az eltárolt hibakódok alapján akár a teljes járműre, akár csak a hajtásláncra utaló problémákat azonosítsa és egy protokollban összegezze.